tisdag 31 januari 2012

träning o impedance mätning

som rubriken lyder så har ja alltså då tränat och gjort impedance mätning

idag blev det ett ryggpass och ett riktigt bra sådant :) grymt kul att se musklerna komma fram på ryggen:)

impedance mätning är en mätning på kroppsammansättningen
hur mycket muskler/fett/vätska man har

och sedan förra mätningen den 1 nov 2011 har jag gått ner 9 kilo varav 8 kg rent fett
och 1 kilo muskler (dock inget på armarna har försvunnit) utan lite muskelmassa på benen och trunk (bröst mage o rygg)

enligt min dietist var detta väldigt bra resultat :) hade jag inte tränat så mycket som ja gör hade ja förlorat mer muskelmassa.

för närvarande ligger kroppsfettet på 21.5% och jag ska ligga mellan 8-20 % så e väldigt nära godkänt nu :) sen jag gjorde den första mätningen i augusti 2011 har jag tappat ca 21kg fett och innan dess vet jag inte eftersom jag redan hade gått ner ca: 25kilo innan första mätningen men som sagt 21kilo rent fett på 6 månader är bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar